Förslag på foder...

Mitt tips, om du har ett "normalhö", är Mustang Original. Ett pelleterat havrefritt foder. Vet inte exakt pris, men det ska vara ganska billigt. (Billigare än t.ex Krafft Grund).

Innehåller/kg:
11 MJ
85 g smrp
6 g Ca
4 g P
Innehåller även vitaminer.

Jag fick hem en provpåse till hästarna och de gillade det bra. Luktar mycket godare än t.ex. K. Grund.
Har själv en fånghäst så jag har funderat på det här fodret som jag tycker verkar bra, men eftersom jag har lättare att få tag i Krafft-sortimenet och hon klarar det, så får hon än så länge detta.
Men skulle jag ge ett havrefritt alternativ, så skulle det bli detta foder! Det är dessutom helt svenkproducerat, vilket jag tycker är ett plus. :bow:
 
Det lät ju jättebra! :eek: Gick och kikade lite på deras hemsida, och tydligen smakar alla foder äpple! :D

Tyvärr fanns det ingen som sålde det i närheten av Habina, men jag skall ha det i bakhuvudet när det blir dags för föl. Fölungar är ju kända för att vara kräsna... :crazy: Habinas fölungar måste dessutom börja äta kraftfoder ganska snabbt, då de ofta mjölkar ur henne så hon blir mager. :(

Tack för tipset! :bow:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Zamira
·
T
Foder & Strö Har setat och läst om lite olika foder och tillverkare, bla mustangs olika fodersorter. doddson & hornell(stavning?) och krafts foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: Tequilasun
·
T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: Tuvisen
·
E
Foder & Strö Hej igen allihopa! Nu har jag tjatat många gånger om min 2-åring med alla möjliga konstiga frågor så jag tänkte passa på att fråga...
Svar
8
· Visningar
1 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp