Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

doglover

Trådstartare
Det finns så många försäkringar och bolag. Vilket är det bästa för spädbarn och uppåt?
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Jag fick tips från Insplanet om Euroaccident, de verkar ha ordentliga ersättningar och hyfsade premier.
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Läste en tidning på bvc där dom jämförde olika försäkringar. Premierna skillde inte SÅ mycket från varandra, däremot var det stor skillnad på ersättningarna. Trygg-Hansa verkade helt klart bäst, så dom kommer vi att välja!
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Skandia och trygg-hansa ska tydligen vara de bästa. Vi har skandia.
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

trygg hansa e helt klart bäst!! dom anv vi sen 7månader tillbaka
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Ta ut en försäkringsmäklare! De tar oftast inget betalt och visar väldigt bra gämförelser
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Klurade ett tag men valde Trygg Hansa, har hört mycket gott om dom och de har ett bra skydd.
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Jag har Trygg-Hansas TryggaBarn-försäkring. Jättenöjd, verkligen. Valde dem mest eftersom jag haft deras försäkring sedan jag var nyfödd (dvs över 30 år...) och aldrig haft problem med dem (fått ut ersättning snabbt och utan krusiduller när det varit något). Att de sedan (efter jag tecknade dotterns försäkring) fått lovord från flera olika "testinstitut" gör ju bara saken bättre.

Lite kul kuriosa: När jag ringde för att teckna min dotters försäkring så frågade de mig om jag oxå hade en försäkring i TH. Ja.... svarade jag lite frågande, och fick då veta att jag hade rätt till ersättning för de dagar jag var inskriven på BB. Hur många försäkringsbolag erbjuder sig FRIVILLIGT att betala ut något sådant om man inte själv ansöker om det? (vilket jag inte hade en aning om att man kunde göra...)
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

hade trygg hansa i magen och förlängde med deras dyraste barnförsäkring sedan. Man kan aldrig vara FÖR försäkrad.
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Vi har haft en oberoende försäkringskonsult som kollat våra försäkringar. När det gällde barnförsäkringen kunde han inte göra något, vi hade den bästa, Trygg Hansa.

/Timsetim
 
Sv: Försäkringsdjungel! Vilken ska man ha?

Har också trygg hansa. Tecknade både till lillkillen samt en till mig (kom på att jag inte hade någon försäkring om jag blir allvarligt sjuk, hade endast livförsäkring innan).
 

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
496
  • Artikel
Hästnyheter Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med...
Svar
16
· Visningar
1 589
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
2 123
Senast: AraSlei
·
Juridik & Ekonomi Vi ska såklart kolla med bolagen, men mitt går inte att nå idag. Både jag och maken har inkomstförsäkring och har därför känt oss ganska...
Svar
13
· Visningar
935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp