Försäkringar och kontrakt

Sv: Försäkringar och kontrakt

Hussborg hade sina i Agria, men vi har bytt till Folksam och det har nog hon också... de är billigast :crazy:
Om jag var du skulle jag inte köpa henne för mer än 10000:-, kanske livförsäkra för 10000:- och ta dubbel veterinärvård. Då kommer du under 200:-/månad för försäkringen. Ring folksam och hör lite om deras villkor!
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Fast är det smart att byta bolag med tanke på att det verkar vara mycket strul med hästen?

Är det inte risk att man får reservation på exem etc?
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Trissa skrev:
Hon menade nog att man inte kan fråga om just Tibras försäkring, (eller någon annan häst) om det inte är du som står för försäkringen. Man ska alltså inte kunna ringa till bolaget och fråga hur mycket Tibra är försäkrad för om man är någon annan än den som har försäkringen.


nej men jag förstod henne,
men jag antar att hon trodde jag skrivit ill agr*a om just Tibra.
Vilket jag inte har.
Frågade som sagt bara allmänna frågor.
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Lovisaleonora_ skrev:
Fast är det smart att byta bolag med tanke på att det verkar vara mycket strul med hästen?

Är det inte risk att man får reservation på exem etc?

De där har jag ingen aning om
men att byta försäkringsbolag pågrund av att det är strul med hästen tycker jag verkar lite onödigt:crazy:
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

skuggi skrev:
Hussborg hade sina i Agria, men vi har bytt till Folksam och det har nog hon också... de är billigast :crazy:
Om jag var du skulle jag inte köpa henne för mer än 10000:-, kanske livförsäkra för 10000:- och ta dubbel veterinärvård. Då kommer du under 200:-/månad för försäkringen. Ring folksam och hör lite om deras villkor!


Ok men det är ju inte säkert att Tibra kommer bli min, jag har bara så stora förhoppningar på det.
Men om, så ska jag kika och ta reda lite mer på hennes försäkring!
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Jag håller med ovanstående, bäst att behålla samma bolag såklart! Just eftersom det kan hända att hon får reservation vid byte.

Måste säga att jag började ringa till Folksam och Agria för att jämföra villkor och priser, nu när vi skaffat en tredje häst och snart har en fölis på g.... Och jag måste säga att Agria faktiskt ändrat det jag tyckte var dåligt med dem förut, så vi tänker faktiskt byta tillbaka :p
Agria har nu tre självrisknivåer, man kan välja om man vill ha 80% eller 100% ersättning av det som överstiger självrisken och man kan välja tre olika tak på veterinärvården. Man får såklart betala mer för bättre villkor, men när jag jämförde med vad jag nu får hos Folksam så blev Agria faktiskt billigare! :crazy: Dessutom får man mängdrabatt hos Agria ;)
OCH det viktigaste av allt!
Folksam ersätter inte veterinärens resekostnader, inga extra kostnader för jourtider och inga mediciner som hästen behöver efter vet. besöket.
Hos Agria kan man betala 150:- extra per år (!) så ingår även ovanstående i försäkringen! :bump:

Ursäkta reklamen... :crazy: :p
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Jo jag tycker agr*a verkar vara ett rätt bra försäkringsbolag!
Undra om man kan pruta (fniss)
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Lovisaleonora_ skrev:
Fast är det smart att byta bolag med tanke på att det verkar vara mycket strul med hästen?

Är det inte risk att man får reservation på exem etc?

Jo, det är nog väldigt stor risk faktiskt.
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Nu har jag ingen aning om "din" hästs historia, men det låter som det är en häst med en hel del problem som kan kosta veterinärvård. OM du köper henne, se då till att henne försäkring förs över på dig, obruten! Då kan ingen komma och påstå efteråt att hennes ev. problem fanns vid försäkringens tecknande och du slipper nya reservationer. När du väl har henne köpt och med obruten försäkring tar du ett snack med försäkringsbolaget och kan skräddarsy försäkringen så den passar er bäst.
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Hon var tidigare forsakrad hos Agria, minns ej om det var 40.000 men jag tror det. Lange sedan.
Ej T-mark och ingen reservation for eksem eftersom hon inte hade det da.

Kommer ej ihag om nya agaren forde over forsakringen eller ej, men hur som helst sa kan man ju byta forsakringsbolag nar man vill...
 
Sv: Försäkringar och kontrakt

Angav du forresten hennes reg nr nar du efterfragade henne. Enligt erfarenhet hittar de inte alltid ratt om man bara ger ett namn.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
2 488
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 075
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 029
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 675
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp