försäkring under graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tomat

Har ni försäkrat er själva och den lilla bönan i er mage? Vilket försäkringsbolag? Vad ingår?
Försökte leta lite på webben igår, men det är svårt att få bra och enkel information tycker jag.
 
Sv: försäkring under graviditet

Nej. Funderade lite på det, men tyckte inte det verkade ge nåt i alla fall om det värsta skulle hända. Tycker försäkringsbolagen (läs T/H) kör lite väl mycket skräckpropaganda, samtidigt som förs är dyr (nästan en tusing) och har väldigt många förbehåll.
 
Sv: försäkring under graviditet

Det jag tänkter på när det gäller försäkringar är att jag vill ha en som täcker ekonomiskt om man blir jäkligt dålig under sin graviditet så man tvingas vara sjukskriven eller om det händer något under förlossningen. En bekant har tre år efter sin graviditet fortfarande inte kunnat börja jobba. Troligtvis blir hon sjukpensionär - 29 år gammal. Eller om barnet blir sjukt så man tvingas vara hemma med barnet ett år extra?

Visst är det mycket skrämselpropaganda, men tyvärr har jag flera i min omgivning som råkat ut för dessa tråkigheter - därför törs jag nästan inte låta bli att försäkra mig/oss..
 
Sv: försäkring under graviditet

Jag har Trygghansas väntabarnförsäkring. Den är gratis.
Kommer gå över till deras barnförsäkring när bebisen är född.
 
Sv: försäkring under graviditet

vi hade trygg hansa vänta barn och gravidförsäkring (den som kostar typ 950 kr) sen direkt hon föddes tecknade vi tryggaBarn och iom att vi betalat på väntabarn så behövde vi hade betala ett månadsbelopp första 6 månaderna... tog högsta på allt + tilläggsförsäkringen som är mot autism, psykiska sjukdommar osv (spec då jag har allt möjligt sånt och hon är i riskzonen)....
 
Sv: försäkring under graviditet

jag har tecknat två gratisförsäkringar. den ena hos Trygg Hansa och den andra hos Skandia. Så fort bebis kommer ut ska jag teckna en "riktig" liv och olycksafallsförsäkring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 667
Senast: kma
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 736
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 978
Senast: Lingon
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 234
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp