Försäkring för vbl

Sv: Försäkring för vbl

Min "dam" (varmblodig travare) är försäkrad i Folksam (tog över försäkringen när jag köpte henne). Betalar ca 180-200kr/månad.
 
Sv: Försäkring för vbl

Nja, inte hos de försäkringsbolag jag pratade med iaf :( Där var det senast det året som hästen fyllde 15 som gällde. Men vet du något bolag där man får försäkra även 16-åringar tar jag gärna emot tips :)
 
Sv: Försäkring för vbl

Hej!
Jag har folksam på mitt varmblodssto. Än så länge har inget hänt. Men de är i alla fall jättehyggliga vid all kontakt. Jag tog över försäkringen efter förra ägaren. Så vitt jag vet så finns det heller ingen åldersgräns på folksam heller.
IF har jag varit inne och kollat lite på men de verkar onödigt dyra. Kostade dubbelt så mycket där jämfört med folksam när vi skulle försäkra katterna.
 
Sv: Försäkring för vbl

De har 15 år som ådergräns hos folksam också. Det gälelr alltså vid nytecknande av försäkring.
 
Sv: Försäkring för vbl

sablar också.. :(
trodde att det var högre gräns än 15..hm..

ska prata med mamma lite, hon har mer koll än jag.

hmm..
hos vissa har kallblod högre gräns än andra, ett par år eller så, sa kika runt lite.. kanske var så att det är 15 på "övriga" och 17 på Kallblod :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har hittat ett 6årigt varmblod,en vallack som helt enkelt lessnat på travet enligt ägaren och ska nu säljas som ridhäst,mkt trevlig...
Svar
10
· Visningar
2 580
Senast: Kokosboll
·
Ekonomi & Juridik Jag ska köpa min häst jag har på foder och funderar på det här med försäkring. Nuvarande ägare har hästen försäkrad i If, men har ett...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Constance
·
T
Hästvård Moderator, flytta gärna tråden om den hamnat fel. Tack!:) Jag ska troligen köpa min foderhäst, till en kostnad av 8000 kr. Hästen är...
Svar
6
· Visningar
3 036
M
Hästvård Jag har ett litet problem eller ganska så stort faktiskt, fick reda på i går att tjejen som jag har min häst tillsammans med undanhållit...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp