förlossningstecken?

Intejag

Trådstartare
Hej alla!
har funderat på en sak en längre tid och undrar vi ni tror/vet om tecken på att förlossningen är nära?:angel:
Jag tänker på hur vi hästmänniskor kollar våra ston tex.
Om kalkhalten i mjölken( att den blir vitare innan fölning)
Att de får förhöjd temp innan fölning etc....

Någon som "vet" om det är översättningsbart till människor?

Det man ofta hör är ju att man blir sjuk strax innan( förkylningar etc)
Tydligen är det även vanligt att man blir kass i magen (för att tarmarna vill rensa ut innan förlossningen)

Andra tecken ni känner till, ja förutom de uppenbara såsom värkar, slemproppen, vattenavgång etc:D

Både skrock, skrönor och fakta är välkommet---;)

/Quarter4 ever som är dunderförkyld med lätt feber i v 36+3! Och som tycker att de mjölkdroppar som kommer nu ibland ser vita ut,än som innan, då de bara varit genomskinliga..........
 
Sv: förlossningstecken?

Den här tråden tänker jag definitivt hänga med på, jag som just nu går med en fruktansvärt envis förkylning, och lite feber.......... Och magen är som aldrig förr, det springs på toa hele tiden.......


Slemproppen kan enligt min mamma (som för övrigt fött fem barn) gå flera veckor innan förlossningen. Jag är lite misstänksam mot det jag hittade i trosorna idag, det är nog inte omöjligt att det var just densamma......
 
Sv: förlossningstecken?

När är du beräknad?
Låter ju som det kan vara på G!!:bump:
Slemproppen kan tom återbildas har jag hört?
 
Sv: förlossningstecken?

6 september är det tänkt, men jag går och hoppas på at han vill komma ut lite tidigare än så:angel::)
 
Sv: förlossningstecken?

Och mitt bf är 15/9..
Men det verkar som jag tolkat mina tecken rätt- har haft regelbundna värkar hela natten, så nu ska jag in till förlossningen!!!!!!:bump:
Min slempropp har inte gått (än) och inte vattnet heller, fast det gjorde de inte förra gången heller förrens jag var på förlossningen...
Så det kan ju vara falskt alarm, men tycker att de varit lite väl ihärdiga nu, kommer med ca 5 minuters mellanrum sedan 6 tim tillbaka...
Så om ni inte ser mig skriva på ett tag så blev jag kvar på BB, annars lär jag ju vara här och beklaga mig;)
 
Sv: förlossningstecken?

Va spännade! Lycka till!!!!

Jag trodde jag skulle få åka inatt ja me, men jag lyckades somna ifrån värkarna å när ja vaknade var de borta:( Längtar efter lillebror nu, å fogen på höger ben börjar bli olidlig eftersom barna envisas med att vi måste cykla till skola å dagis varje dag, men snart så...)

Johannea BF 8/9...
 
Sv: förlossningstecken?

Spännande, jag önskar tiden kunde gå fortare (Bf 28/10) dagarna går så långsamt när man bara är hemma..
 
Sv: förlossningstecken?

Jag märkte ingenting innan min satte igång bf+7. Började på måndag morgonen med värkar. sen hade jag värkar hela veckan tills på lördag morgon då jag inte orkade mer och åkte in till förlossningen. då hade jag inte sovit sen natten till onsdagen. på onsdagen tror jag slemproppen gick. inne på förlossningen fick dom sticka hål på hinnorna och ge mig värkstimulerande dropp då de inte hände så mycket under värkarna. Förlossningen gick dock snabbt. på lördag kväll så kom hon äntligen ut. bf+12.
 
Sv: förlossningstecken?

Kul, lycka till med förlossningen nu:bump::bump:

Själv har jag legat inatt med sammandragningar och fruktansvärd värk i ryggen, så kanske, kanske kan det börja närma sig här med!
 
Sv: förlossningstecken?

Slemproppen kan enligt min mamma (som för övrigt fött fem barn) gå flera veckor innan förlossningen.

Det sa min mamma också, (som också fött 5 barn)

Jag kommer följa den här tråden med stor nyfikenhet, för ärligt talat tror jag att jag är för dum för att fatta när det är dags att sätta sig i bilen och klämma fram en bebis! :D
 
Sv: förlossningstecken?

Så här i efterhand kan jag säga att Wille tryckte väldigt mycket uppåt den sista veckan i magen, men annars började det som vanligt med värkar (ingen slempropp gick vad jag märkte och vattnet gick knappt 40 min innan han tittade ut).

Natten till tisdagen hade jag lite värkar (kändes som mensvärk) så jag trodde det var förvärkar. Ca kl 07.00 försökte jag börja ta tid på värkarna. Jag gick hela dagen med regelbundna värkar 5-10 min emellan. Jag ringde ett par gånger till förlossningen för att stämma av och för att jag ville veta när jag bör åka in. Alla hade sagt till mig att "jag åkte in när jag hade så ont så jag inte stod ut längre". Men jag fick aldrig så ont så det var därför jag var tveksam till att åka in. Vid 22-tiden åkte vi ialla fall in och då var det ca 4 min mellan värkarna. Jag var övertygad om att vi skulle få åka hem igen, men vid koll så var jag öppen 5 cm så det var bara att stanna. Wille föddes 03.18 på onsdagmorgonen , vilket var 2 dagar innan bf!
 
Sv: förlossningstecken?

Har för mig att jag har läst, och det passade precis in på mig också, att det första tecknet blir att man sover väldigt tungt och djupt i några dagar innan. Jag tyckte det var underbart efter flera veckors pustande, stönande, vändande o vridande, sov nog 10-13timmar/natt i 4-5 nätter som om jag vore klubbad... Det är liksom som om kroppen sparar kraft och bebisen likaså (hon sparkade knappt på natten). Sen blev det fullt kaos i magen, tömde den nog helt... Sen började det pressa neråt, kändes som en kokosnöt mellan benen typ (detta trots att min bebis aldrig kom ner tillräckligt lågt för att kunna födas naturligt) som om man var tvungen att gå bredbent fast eg inte :smirk:
 
Sv: förlossningstecken?

kl

Jag är trött, har börjat sova middag den senaste veckan :D. I natt fick jag en stor flytning (vatten?). Har haft ont i ryggen idag också som jag inte har haft besvär med tidigare. Pluppisen rumsterar verkligen runt i magen, trycker ut en vägg här, försöker göra plats där osv

*Kom ut nu, pluppisen!:bump:*
 
Sv: förlossningstecken?

Jahapp....heemma igen... suck....
Efter 12 tim regelbundna värkar med 4-5min mellan, så slutade de helt plötsligt!
Eftersom jag bara var öppen 1 cm och livmodertappen relativt opåverkad(75%) så skickade jag hem igen igår em.
Stupade i säng, då det inte blivit någon sömn.
Just nu är det lugnt i magen, lite ömt, men inga värkar....
Slemproppen har börjat släppa, kommer lite , men inga större mängder....
Jag som väar helt säker på att det skulle bli bebis igår....:crazy:
 
Sv: förlossningstecken?

nej, va tråkigt=/

Men den kommer snart ska du se=)
 
Sv: förlossningstecken?

Jag var ju sådär knäpp så jag trodde väl inte på sådant, men såhär i efterhand inser jag att jo det stämde lite.
Fick lite rikligare segare flytningar ca en vecka innan, slemproppen som jag muttrade över som fasen vilken enorm flytning gick ca 05 på natten och vattnet gick väl vid 10 tiden på förmiddagen.

Andra tecken vet jag inte, jag kände inte efter eller "studerade" så noga, jag var ju övertygad om att jag skulle gå över två veckor. :angel:
 
Sv: förlossningstecken?

Jobbigt när det tar sådan tid, avundas dig inte precis, men snart har du nog ditt lilla barn ute ändå.
Hoppas det går bra! :banana:
 
Sv: förlossningstecken?

varje natt den senaste veckan har jag gått och längtat på att allt bara ska börja. är ju fundersam på hur man vet att det är just det? fast det fattar man väl när det väl börjar antar jag. jag har aldrig längtat efter bebis så mycket som nu. det har vart blandade känslor hela graviditeten igenom men det är nu som när jag faktiskt vill prata med släkt och vänner om det som jag längtar efter bebisen. kom ut nu! bf 7/9...
 
Sv: förlossningstecken?

Här är en till som längtar, jag är så trött på att vara stor och otymplig, jag vill hålla lillkillen i armarna NUUUUUUUUUU!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp