Förbud för mobiler i skolor

Nämen wow, går det att mobba utan mobil?!
Tror du verkligen inte skolor arbetar med mobbning helt utan att fokusera på bara mobilen?! Jag har inte stött på en skola som inte åtminstone försökt arbeta med mobbning. Och då har mobilförbud inte ens funnits ännu.

Ja, det låter på dig och några andra i den här tråden som att ni tror att det är omöjligt och att man stoppar mobbing på skoltid genom ett mobilförbud.

Och jag har aldrig sett en skola som på riktigt lyckats med arbetet mot mobbing, nej. Många säger att det arbetar mot mobbing. En del har samtal med klassen där de tar upp det men sen går mobbarna ut på rasten och mobbar ändå. den mobbade får ofta byta skola, för skolorna flyttar inte mobbaren.
 
Men varför detta fokus på mobbingen som anledning till mobilförbud? Jag är helt för mobilförbud. Men inte p.g.a. mobbingen utan p.g.a. att mobilen distraherar eleverna. Mobbingen är en helt separat sak vars effektivitet jag inte tror man minskar det minsta genom ett mobilförbud.
För att du hävdar att det inte har någon effekt alls. Vilket jag inte håller med om. Det tar bort en möjlighet under flera timmar till att fota och filma andra elever samt skriva på sociala medier om dem. Mycket mobbning görs "här och nu" och så även det som sker på nätet.

Mobilförbud är bra ur många synpunkter men mobbning är en. Vi behöver faktiskt inte vara överens om den punkten.
 
På lektionstid? Mycket lättare att smussla med mobil än datorn. Vet inte om snap chat fungerar via datorn ens? Andra sidor ungar är inne på? Dagens ungar är ju inte inne på Facebook direkt
Men datorn använder de på lektionen. De har teams. Alla elever ì kommunen har alla elever och lärare där.
 
Men datorn använder de på lektionen. De har teams. Alla elever ì kommunen har alla elever och lärare där.
Ja? Det är kanske inte riktigt det som används mest vad gäller mobbning, men visst, då gäller det för skolan att motarbeta mobbning där också? Eller?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp