Föräldrapenning

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MaLiNsMaLiN

Hur många dagar måste man ha jobbat för att få rätt till mer föräldrapenning än 180 kr om dagen? För det är väl ett visst antal dagar man måste jobba? Räknas det in även om man bara går som vikarie och jobbar kanske 7 timmar om dagen? ;) Har varit inne på hemsidan där det står om föräldrapenning, men där står inte något om detta. (tror det var försäkringskassand hemsida om jag inte minns fel?) Tacksam för svar!
 
Sv: Föräldrapenning

OM jag inte minns fel så baseras föräldrapenningen på den inkomst man haft de 6 senaste månaderna före barnets födelse.
 
Sv: Föräldrapenning

Moderaterna har väl ändrat så det är senaste ÅRET man ska ha jobbat? Fast det kanske bara vart förslag än så länge hur som haver jobbar du lite dittan dattan, se till att va arbetssökande samtidigt och stämpla upp, för då räknas det som heltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 673
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 497
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp