Födsel pågår! Hjälp?

Sv: Födsel pågår! Hjälp?

Hon verkar nästa nöjd nu.. nog brukar de väl få fler än två? men men det kommer väl fler vad de lider..

okej :love:

Hmm jag vet inte vår ena hona har aldrig fått mer än 3.
Förra gången fick hon två. sen hände det inget mer och hon verkade så nöjd. En timme senare går vi in och kollar i korgen och då ligger det en tredje :D

kanske ploppar ut en till, eller så blir det bara två.. Men bra att det blev två iallfall så de har ett syskon.

Ja det gör väl ingenting om det bara blir två.. då har vi hem åt båda iaf.. men jag trodde då absolut att det aldrig blev mindre än tre..

Klockan 23.41 kom det tredje syskonet. Hela 3 timmar och 20 minuter efter den sista. :eek:

H*n är svart med vid nos, vit under haka och strimma under magen. Vita tassar fram och vita strumpor bak. Kommer kort sen när jag lyckas få in kameran mellan ungarna och överbeskyddande mamma katt :)

Nej.. nu är det nog stopp :) tre är alldeles lagomt precis som nordsvensken skrev :)

Däremot får jag inte henne att gå på toa :crazy:
Hon är ute/inne katt så hennes toalett är ute.. jag har fönstret öppet ovanför hennes låda och har ställt kattmaten på fönsterbrädet. Hon är uppe där ibland och äter och "skäller" på fåglarna utanför. Ibland är hon halvvägs ute med så måste hon springa tillbaka och kolla till kattungarna.. men det kommer väl förhoppningsvis.. annars får jag väl en present mitt golvet.. om inte annat.

Ställ in en toalåda med sand i och se om hon väljer att använda den. Det kan ju vara hemskt vanskligt att lämna ungarna när de är så här små.
Jag hade sett till att hålla henne inne i alla fall en stund faktiskt. Risken finns att hon får för sig att flytta på ungarna.

vi vill se en bild på de tre små liven =)

Imorse tyckte jag att jag skulle var smart och bära ut lådan så de kunde få va ute i det fina vädret.. men det gick inte för då tog hon första bästa unge och bar in den igen :D..

Vi löste det så att vi tog mamma katt och bar ut henne och hon verkade tycka det va skönt att få slippa ungarna ett tag.. hon gick under altan direkt.. antar att hon gjorde allt hon behövde där.. sen gick hon och ville in.. det fungerade det också..

Ja visst det har jag glömt :D ska fixa det..

P6030026.jpg

P6030022.jpg

Tycker att dessa två bilder verkar visa alla tecken ungarna har..

Dom är så fina när de bara ligger och myser i nya sängen :)

P6030003.jpg

vilka sötisar!
Tycker den svarta med vit nos ser extra gullig ut :love:

Ja den kom ju sist.. så man får väl se om den blir något alldeles exta eftersom den kom som en överaskning

Det var som våran 7:e kattunge som kom. Vi trodde allt var klart så dump den ner i lådan, Hon heter precis det som du sa. Surprise :D

hehe den var bra.. tyvärr kan jag inte döpa mina till nått fyndigt för jag har lovat min lillebror att han ska få döpa dom..

här är en bild som visar att min fina katta börjar bli lite trött på ungarna.. hehe.. ligger och vilar från dem utan för lådan.. :D

P6030002.jpg

Måste ju uppdatera lite..

Så här sina mina små missar ut nu! tre veckor gamla!

P6220010.jpg

P6220009.jpg

P6220004.jpg

P6220005.jpg

Visst är dom söta :)

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka