lovehorses
Trådstartare
HUr tänker ni göra nu när vissa kanske har ont om mat med att dela upp fodringarna. Vad är eran plan?
När ge lusern? när ge hö och hur mycket?
Jag sitter själv och klurar lite, hur att få det att fungera praktiskt och hur mycket av allt.
Har ingen analys kör på magkänsla vilket har fungerat ypperligt alla år.
Problemet är att jag har en lättfödd häst och en som är lite åt det svårfödda hållet, gammal och behöver lite mer.
Min första skiss:
6.30 utsläpp 2 kg lusern strå
9.30 2 kg hö
15.00 2 kg hö med fodergrind
17.00 insläpp 1 kg lusern strå, Mindre till lättfödda hästen, måste prova mig fram.
20-21.00 nattmat 3-4 kg hö och kraftfoder om det behövs. Mindre till den lättfödda så klart.
Det blir längre uppehåll där på dagen men tänker mig att de har sly att äta på hösten och ökar upp högivan på vintern kl 9.30.
När ge lusern? när ge hö och hur mycket?
Jag sitter själv och klurar lite, hur att få det att fungera praktiskt och hur mycket av allt.
Har ingen analys kör på magkänsla vilket har fungerat ypperligt alla år.
Problemet är att jag har en lättfödd häst och en som är lite åt det svårfödda hållet, gammal och behöver lite mer.
Min första skiss:
6.30 utsläpp 2 kg lusern strå
9.30 2 kg hö
15.00 2 kg hö med fodergrind
17.00 insläpp 1 kg lusern strå, Mindre till lättfödda hästen, måste prova mig fram.
20-21.00 nattmat 3-4 kg hö och kraftfoder om det behövs. Mindre till den lättfödda så klart.
Det blir längre uppehåll där på dagen men tänker mig att de har sly att äta på hösten och ökar upp högivan på vintern kl 9.30.