Fodring under betesperioden om hästen fortfarande rids dagligen?

S

Sommartjej

Vad ger ni era hästar om de går på bete men ändå rids och tränas dagligen?

:bump:

mineraler, saltsten och vatten... går på riktigt bra bete...

han rids ca 1-1½ timme/dag men det ska ökas till 2-2½ så fort skolan lugnar ner sig....

vanligtvis inget kraftfoder, men hästen som jag har nu är lite lugnare än de andra jag haft, så det är möjligt att jag ger honom lite havre så han piggnar till! :)

Ingenting...MEN OM jag märker hon börja falla ur så får jag tillskottsfodra då...ingen mening att fodra-bara-för-att...

Det beror på hur bra betet är, men jag har inte behövt stödfodra min häst någon gång under betet. Snarare tvärtom, trots ridning... :angel:

Hon kommer att få lite betfor med vitlök och salt varje dag till att börja med, och jag tror (och hoppas) inte att det kommer att behövas mer.

häst 1 får:
2 kg havre
fri tillgång på mineraler.

häst 2 får:
0.5 kg korn
0.5 kg Hippo basic
fritt med mineraler.

Jag tänkte börja med att ge min 1kg havre, salt och mineraler, ökar nog på havren sen. I mitten av juli börjar jag nog ge henne ca 1kg lusern också!

Min häst rids nästan som flitigast under sommaren och har sin vila på vintern. Jag har dock bra beten. :) men han kommer att få salt,chevinal plus,0.5kg betfor. Islutet av betet får han krafft groov.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 278
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar