Fodring under betesperioden om hästen fortfarande rids dagligen?

S

Sommartjej

Vad ger ni era hästar om de går på bete men ändå rids och tränas dagligen?

:bump:
 
mineraler, saltsten och vatten... går på riktigt bra bete...

han rids ca 1-1½ timme/dag men det ska ökas till 2-2½ så fort skolan lugnar ner sig....
 
vanligtvis inget kraftfoder, men hästen som jag har nu är lite lugnare än de andra jag haft, så det är möjligt att jag ger honom lite havre så han piggnar till! :)
 
Ingenting...MEN OM jag märker hon börja falla ur så får jag tillskottsfodra då...ingen mening att fodra-bara-för-att...
 
Det beror på hur bra betet är, men jag har inte behövt stödfodra min häst någon gång under betet. Snarare tvärtom, trots ridning... :angel:

Hon kommer att få lite betfor med vitlök och salt varje dag till att börja med, och jag tror (och hoppas) inte att det kommer att behövas mer.
 
häst 1 får:
2 kg havre
fri tillgång på mineraler.

häst 2 får:
0.5 kg korn
0.5 kg Hippo basic
fritt med mineraler.
 
Jag tänkte börja med att ge min 1kg havre, salt och mineraler, ökar nog på havren sen. I mitten av juli börjar jag nog ge henne ca 1kg lusern också!
 
betfor, äppelcidervinäger, vitlök, nässlor, e-vit och salt.
 
Min häst rids nästan som flitigast under sommaren och har sin vila på vintern. Jag har dock bra beten. :) men han kommer att få salt,chevinal plus,0.5kg betfor. Islutet av betet får han krafft groov.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
830
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 609
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 565
Senast: Efwa
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp