Fodral till bäddmadrass?

Crossline

Trådstartare
Jag tvättade fodralet till min bäddmadrass från Ikea. Det krympte förstås. Kan jag köpa ett nytt, heltäckande fodral någonstans, i lite tjockare tyg? Jag dör av skumgummikänslan genom vanliga lakan.

Jag: tanten sa att det går att knöla ner den.
Sambo: ...tanten?
Jag: tanten har faktiskt varit med på buke länge och är jätteklok.

Och det var inte det roligaste jag gjort, att vålda in en madrass i ett för litet överdrag, men det gick, tack!

Jag har klippt av skumgummit någon centimeter en gång, sen passade det fint igen ;), visserligen hade överdraget då krympt så pass att madrassen annars vart alldeles bullig, inte så skönt:p

Jag tvättade fodralet till min bäddmadrass från Ikea. Det krympte förstås. Kan jag köpa ett nytt, heltäckande fodral någonstans, i lite tjockare tyg? Jag dör av skumgummikänslan genom vanliga lakan.

Åh jisses, jag tvättade vårt madrassfodral i helgen och har inte satt på det igen. Har inte haft en tanke på att det kunnat krympa. Läste ditt första inlägg med fasa... :D

Jag har klippt av skumgummit någon centimeter en gång, sen passade det fint igen ;), visserligen hade överdraget då krympt så pass att madrassen annars vart alldeles bullig, inte så skönt:p
Det bullar sig första natten. Sedan blir det ok igen :D
Alternativt att man sätter på fodralet när det är aaaningen fuktigt. Då bullar dt sig i nån timme och är sedan finfint igen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 057
Senast: Icfafn
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 543
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en häst som börjar bli av det äldre slaget. Född -99 så nästa år blir han alltså 19 år. Jag har lite svårt att ta in detta, jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 813
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar