Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha helskodda, men inte med klistrig silicon som gör att man totalt fastnar i dressyrsadeln. Vill kunna glida med något i rörelsen så att inte ridbyxorna sitter fast i sadeln och skinnet gnuggas mot insidan av tyget (AJ!). Finns det normala helskodda ridbyxor nu för tiden?!
Jag hittar BARA siliconskodda byxor, men vissa kanske är mindre klistriga än andra? Vad har ni som funkar? De tunna jag har med siliconskonin från Pikeur ger för mkt grepp i min mening. Kommer knappt ens ner i sadeln när jag sätter mig utan att sära extra på låren för att sen klämma/spänna ner mig med överskänkeln. Känns inte alls bra.
Jag hittar BARA siliconskodda byxor, men vissa kanske är mindre klistriga än andra? Vad har ni som funkar? De tunna jag har med siliconskonin från Pikeur ger för mkt grepp i min mening. Kommer knappt ens ner i sadeln när jag sätter mig utan att sära extra på låren för att sen klämma/spänna ner mig med överskänkeln. Känns inte alls bra.