Fodervärdskontrakt

V

Valkyriaa

Hejsan

Ska snart skriva ett kontrakt med ägaren till min foderhäst.
Tänkte fråga er om lite tips, hur det ska skrivas, vad som ska finnas med m.m
Har aldrig skrivit ett sådant kontrakt förut så därför vill jag gärna ha lite hjälp på traven från andra med mer erfarenhet :bow:

Sen är det den här svåra frågan gällande tid. Hur länge vill jag ha honom? Har gått och grubblat på det ett bra tag, men inte kommit fram till något vettigt. Vill kunna ha honom på livstids foder, vilket jag även får, men vill samtidigt kunna ha möjligheten att lämna tillbaka honom ifall något skulle gå dåligt. Men, om jag har den möjligheten att kunna lämna tillbaka honom när som helst, skulle ju även ägaren kunna få ett infall och ta hem honom till sig? :crazy:
Blir lite smått förvirrad av det här, så nu ber jag om tips och råd :)

Tack på förhand..
 
Sv: Fodervärdskontrakt

Köp ett färdigskrivet från t ex Hööks att utgå från. Då riskerar du inte att glömma något av de viktigaste...
 
Sv: Fodervärdskontrakt

Glöm inte uppsägningstid... annars riskerar du att stå med stallhyra för ett par månader frammåt, men ingen häst. Eller hästägaren med häst, men ingen stallplats till denne. Jag har använt 2 mån i mina fodervärdskontrakt och det känns lagom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 237
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 292
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp