Fodervärd

P

PyretBellaGinnielou

När man är fodervärd åt en ponny, vilka kostnader är de fodervärden får stå för?
Stallhyran brukar väl oftast betalas av fodervärden, men vad är de mer för olika kostnader som fodervärden betalar och som ägaren betalar?. som t.ex hovslageri, avmaskning, försäkring m.m.
Eller är det oftast olika från häst till häst o ägare till ägare?

Vad betalar ni som har foderhästar, eller ni som lämnat ut era hästar?
Tack på förhand,:)

Sv: Fodervärd

När vi haft foderponny har vi behövt betala för allt utom försäkringen.
trustningen fick vi dock med så vi behövde inte köpa till något.

japp, samma för mig. allt utan försäkring...funkade jättebra!

Allt i princip.

Hur man gör med försäkringen väljer man själva, om det är fodervärden eller hästägaren.

Vi har gjort så att om nu min häst går igenom besiktningen, så kommer jag stå kvar på försäkringen och fodervärden betalar månadsvis kostnaden för veterinärvårdsförsäkringen.

Det känns rätt, då jag ska ha ut ersättning från livförsäkringen om hon skulle dö, och fodervärden skall ha ut ersättning från veterinärvårdsförsäkringen om hon skulle skada sig.

Betalar inte fodervärden för vet. försäkringen så har inte hon heller rätt till ersättning.

Tusen tack för alla svar!:bow:
Nu vet jag lite mer om att vara fodervärd!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 583
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 409
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
566
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama