Fodertillskott som är bra för luftvägarna/mot hosta

F

Fjunet

Min häst har enligt veterinären "spontanhosta", och han ansåg inte att det var något farligt eller något att göra åt (förmodligen hostar han pga att det dammar på grusvägar, han är bara 83 cm hög, och får allt damm rakt upp i huvudet). Han hostar cirka 4 gånger i månaden, under tiden han springer. Men jag tänkte ända höra om det finns något fodertillskott man kan ge som är bra för luftvägarna och motverkar hosta?

Jag har hört att en viss mineralsten med lakritssmak ska vara bra. Någon som vet något om den?

Sv: Fodertillskott som är bra för luftvägarna/mot hosta

färsk pressad vitlök är jättebra. det finns även vitlöksgranulat att köpa som inte luktar och smakar så starkt.

Sv: Fodertillskott som är bra för luftvägarna/mot hosta

På min häst har mald lakritsrot hjälpt. Har inte hört talas om en mineralsten med lakrits i.
Vitlök i alla dess former fungerade inte på min häst.
// Linda

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 781
Senast: Dino
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 208
Hästvård Lite historik. Onsdag Visar rörelsestörning vänster fram, alla tycker att det sitter i bogen, vilket det alltid ser ut som på den här...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 586
Hästvård Idag hände något riktigt otäckt, och det kändes som att en kär vän skulle lämna oss. Min vän M släppte ut sina tre hästar idag, de...
Svar
19
· Visningar
2 945
Senast: Agrimonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama