Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

LouiseN

Trådstartare
Är det någon som har testat dessa fodertillskott? Vad tycker ni? Har era hästar haft någon ledinflamation under tiden ni använt det? Har ni kännt skillnad på något annat vis?

Tror ni att man kan ge något utav dessa preparat + bioglucomin? Eller blir det överdos av glucosamin?

Sv: Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

Jag har hört att Flexi JOint är jätte bra!

Har gett min Glucovet, glucosamin och chonditroin, också bra!

Ren glucosamin (alltså 100%) tyckte jag gav mindre effekt men skulle aldrig ge E*ins som mest är fructose och inte heller bioglucomin som innehåller väldigt mycket fructose.

Ska prova BioSynov som många säger också ska vara mycket bra och prisvärt : 340 kr / 30 dgr. En som sa att deras häst går på det hela tiden och den har aldrig haft någon inflammation efter det. Det är nog mest gurkmeja i den tror jag.

Har gett MSM och Hyulorinsyra också var för sig men...ja jag vet inte.

En jag gav som hette Stride (1300 kr/30 dgr) va apbra!!! Glucosamin, chonditoin och MSM men apdyr!

Men som du säger frågan är hur det ska vara blandat för att få bästa möjliga effekt?!

Man kan ju ge nypon också....d e svårt att bestämma sig :cool:

Sv: Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

Min herre äter ledtillskott. Kör i perioder, antingen Flexijoint, LitoVet eller BioGlucomin. Äter alltid nyponskal.
Bäst effekt på min herre är flexijoint pulver + omega3 oljan.:bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 484
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
510
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar