H

Hypermyzan

Någon som vet någon bra sida att räkna ut foderstater på , utom optignägg????
 
Tyvärr inte. Det lättaste är att lära sig hur man gör och sedan göra ett eget excel ark och sitta där och testa och ändra tills man hittar det optimala.
 
Ingen bra sida. Räknar för lågt.
Håller med den som skrev att det e bäst att göra ett eget program i excell istället.(om man nu e hemma på ecell förståss)
 
Jag ska genast testa excell :bump:
Om man ber riktigt snällt, skulle man kunna få en fingervisning om hur det fungerar att räkna foderstater i excell?
 
Oj det e svårt att förklara via nätet. Min bror hjälpte mig dessutom så jag kan int riktigt förklara hur man gör men om du e riktigt snäll så kan jag skicka mitt program till dig via e-mail.
 
Det är klart att jag är snäll :bump:

Det hade varit hemskt snällt av dig om du kunde göra det :love:
 
Håller med några här över. Fodersidor (och även foderstatsprogram tyvärr) räknar alltför ofta fel. De räknar för lågt.. fel kvoter, visar inte viktiga kvoter, svåra att justera etc. etc.

Som sagt håller på excel jag med. Är man haj på det kan man få ihop ett eget "räkningsprogram" där man ändå håller koll på allt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa! Nu börjar det ju närma sig sommarbete och jag funderar på hur man ska göra med foderstaten. Har ganska nyligen börjat...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ni som räknar foderstat i excel, jag har gjort det sen någon här ( för miljoner år sedan) länkade alla formlerna. Det jag saknar nu är...
Svar
8
· Visningar
677
Senast: Habina
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: mily
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 597
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp