foderkärra/gödselkärra

Spook

Trådstartare
Undrar om ni har bra tips på stora rejäla kärror (typ skottkärra modell stor) som dels kan användas för att köra grovfoder i och dels användas till mockning. Vill ha något robust som inte är jätteömtåligt och skall rymma en hel del. Gärna bild och eller länk till försäljningsställe !
 
Sv: foderkärra/gödselkärra

Leta efter återförsäljare av Trönninge eller Ekebyskottkärror, stora och rejäla. Kostar rejält också iof:D
 
Sv: foderkärra/gödselkärra

Ekeby har stora rejäla skottkärror med 2 hjul. Tar mycket hö och är lättkörd.
Men för gödsel så rekomenderar jag att ha en annan kärra, detta pga hygienen och att de stora kärrorna är jobbiga att tömma på gödselstacken. Sen blir det lätt att man lastar i för mycket och knappt kan rubba den :p
 
Sv: foderkärra/gödselkärra

Jula har en stor mycket prisvärd skottkärra, i svart grov plast med en rejäl metallställning. Vi köpte dom på kampanj för 249 kr, den funkar att köra gödsel och vi kör även grovfoder i den. Den tåler upp till 150 kg.
 
Senast ändrad:
Sv: foderkärra/gödselkärra

Vi har Julas gröna på två hjul 160 liters. Jättebra till hö och halm. Till mockning har vi några mindre varianter på ett hjul då det inte är nån lång sträcka till dynghögen.
 

Liknande trådar

Hemmet Min gamla skottkärra har totalhavererat. Det var - tror jag - en lite lyxigare modell av de små lätta billiga skottkärrorna. Den har...
Svar
16
· Visningar
909
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
13 740
Senast: doppler
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: Modest
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp