Foderjäst

Sv: Foderjäst

Jag shoppar någon skum utrikisk bryggeri/foderjäst hos den lokale foderkvarnen inne i stan. Betalade senast nästan 400 kr för 25 kg.

Det är väldigt olika priser på bryggerijäst. Det finns även något som kallas "öljäst" som är en typ av bryggerijäst som har jämnare kvalitet (=dyrare). Denna använder man bl a i kattfoder (då katter generellt är mer kräsna), medans man i hundmat har vanlig bryggerijäst. Detsamma gäller för hästar, öljästen brukar fungera bättre till kräsna hästar.

Så tänk på att det är skillnad på bryggerijäst och bryggerijäst!

Jag har de senaste gångerna köpt Hippos, 7 kg för 189 kronor.
Annars köper jag hellre Protects men det är inte alltid den finns i "min" affär.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 918
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 041
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30