Foderjäst, bryggerijäst o flytande b-vitamin

Trix

Trådstartare
Jag var inne i en butik häromdagen och tanken var att jag skulle köpa foderjäst, helst skulle jag vilja ha en säck bryggerijäst, men kommer inte ihåg var jag köpte den förra. Det blir till att leta.
Min vana trogen vänder jag på hinken med Hi**o foderjäst för att läsa innehållsdeklarationen, och döm om min förvåning när den även innehåller palmolja!
Jag kör en egen liten boljkott av den oljan, jag köper inte produkter där den oljan står utskriven. (Det borde vara obligatoriskt att skriva vilken typ av olja det är, inte bara att den är vegetabilisk)

Nu är ju innehållet i en sådan hink till större delen ren bryggerijäst, vilket är bra mkt billigare att köpa, så är det någon som har ett bra tips på var man lätt kan få tag på det?

Det blev som en nödlösning Hi**os flytande b-vitamin, men FY vad söt den var!
Jag smakade på den och undrar om fabrikanterna tror att allting måste smaka sött för att gå ned?

Sv: Foderjäst, bryggerijäst o flytande b-vitamin

Har du Granngården i närheten kan du ju fråga ifall de har möjlighet att ta hem.
Själv köpte jag öljäst, antar det är som bryggerijäst, i en butik i Norge eftersom jag bor väldigt nära Norge.
Den butiken var ungefär samma som Granngården så kanske de kan hjällpa dig....

Jag var så "lat" i år att jag köpte vitaminpellets från Kr***t :D

Fast i mitt fall med många hästar på lösdrift är det väldigt praktiskt med mineraler och vitaminer i pelletsform, tar en näve och ger från handen så går det snabbt och enkelt !

Jag köpte ren bryggerijäst hos Svenska Foder i Skövde (det heter nåt annat nu, inte Svenska Foder längre). Tror att det var nån lokal leverantör... det var bara en brun papperssäck utan text...

Men vet inte om du bor så du har tillgång till Svenska Foder? Södra delen av Sverige är det väl...

Spannex ska ha ren foderråvara. Ska ner till Svenska foder idag och kolla om de har något inne.
Många butiker kan ta in om man tjatar lite ;)

Tack för svar allihop :)

Spannex hade bryggerijäst, nu gäller det bara att återförsäljaren tar hem :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka