Foderjäst?

Sv: Foderjäst?

jag fick rekomendation att ge foderjäst till min häst då han flyttade ner till mig just för omställningen i tarmar och så! Kommer inte ihåg, rätta mig om jag har fel!
 
Sv: Foderjäst?

Jag tror jag hört att det hjälper till med hullet också..men detta har jag hört från en hästtandläkare..
 
Sv: Foderjäst?

Jag har hört att det hjälper hästar som är lös i magen....
 
Sv: Foderjäst?

En häst har ju en massa mikroorganismer i sin grovtarm som i vanliga fall klarar av att producera den b-vitamin hästen behöver. Men vid t.ex foderbyte störs den här mikrofloran, och därför kan man då "hjälpa till" med extra b-vitamin.
 

Liknande trådar

Foder & Strö - Min häst är lättfödd och glupsk, men blir dålig i magen när han äter snö och frostigt gräs, därav behovet av foderjäst för att...
Svar
6
· Visningar
1 363
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp