Foderjäst-magproblem?

skjona

Trådstartare
Jag har börjat ge mitt högdräktiga sto foderjäst eftersom hon ser rent för jäklig ut i pälsen.Risig och torr och lite mjällig ,dessutom fäller hon som bara den....Men nu tycker jag att hon blivit så lös i magen av det.Ska jag sluta ge det och bara ge extra b-vitaminer istället?Vilket tycker ni är effektivast?
 
Magen kan ju bli sämre på vissa hästar om man gör ett snabbt fodertillägg. Ge det några dagar så ordnar det sig säkert. Håll koll bara så det inte blir värre med magen på henne.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
931
Senast: Squie
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 556
Senast: super
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 103
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 849
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp