Foderjäst/bryggerijäst

S

Sweet

Skiljer sig värdena mellan olika foderjästfabrikat? Är bryggerijäst och foderjäst samma sak?

Jag har läst att proteinet ligger på 360 i bryggerijäst/foderjäst men jag har tittat på Lactamins foderjäst (granngården) och Hippos foderjäst och Lactamin har 25% protein och Hippo 30%.

Det blir ju inte mer än 250-300 g/kg protein. Vad kommer summan 360 ifrån?? :confused:
 
Sv: Foderjäst/bryggerijäst

Foderjästen jag köper (i hinkar, minns inte märket, men jag har den i stallet) har ett proteininnehåll på 405 enligt texten på hinken.
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 066
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: Lime
·
Relationer Vänner och ett socialt liv mår vi ju alla bättre av, men kanske möjligtvis på lite olika sätt beroende på vem vi är tänker jag. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 087
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp