Foderhjälp tack till valp.

lakrits

Trådstartare
En fråga...är det ok om vår valp äter av både sin och vår äldre hunds mat?
Vår valp äter nu Royal Canins valpfoder men hon tycker inte det är supergott. Däremot äter hon gärna vår äldre hunds mat,,som är Friskies Lamm och Ris.
Då vi såg att hon åt av den äldres så tog vi bort denna när hon hade ätit för att valpen inte skulle äta av den men hon äter så lite av sin och jag är rädd för att hon inte får i sig tillräckligt med mat som hon ska.

Bitarna är ju stora men hon tuggar isär dom och äter ordentligt. Alternativet är ju att blötlägga dom.

Visst,,går det leta sig fram efter ett annat foder till henne men tänkte höra eftersom hon tycker den äldres är så gott.

Sv: Foderhjälp tack till valp.

Försök med annat valpfoder. Det är ju inte skadligt att äta den vuxna hundens mat men en valp bör ha valpmat, det är en annan sammansättning i det.

Jo..jag förstår. Det är klart att allt inte finns kanske i den vuxnes foder.
Valpen har tyvärr magrat av sen vi tog bort den äldres skål och det är ju givetvis inte bra.
Avmaskning håller vi på med men vill ju att hon ska äta.
Det tar ju en liten tid att hitta rätt foder och inte bra med för många byten, det är därför jag kollar om det är OK.

Men om jag tillsvidare ger henne lite både och...för hon äter oftast upp allt när hon väl har börjat äta och får ju i sig av valpfodrets viktiga ingredienser också.

Fortsätt med det om hon äter och inte blir dålig i magen.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
520
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka