FODERHÄCK

F

frenja

Mina hästar ska få gå på lösdrift i vinter och ska få hösilage men vad ska jag använda för foderhäck. Ge mig tips om vad jag kan köpa för foderhäck eller göra. Hur har ni det??? Måste ju vara någon bra så att det inte blir så mycket slarv som de bara trampar ner och sedan måste den vara säker så att inte hästarna skadar sig. TACKSAM för tips.
 
Söker också tips, foton och ritningar på höhäck. Hösilage häckar stora för storbal finns ju att köpa i butiker som har kosortiment (nordpost, bole mfl).

Jag är intresserad av höhäck som har tak som skydd för regn/snö. Ska vissa dagar fodra lunch med hjälp av timer och vill inte få maten översnöad.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
492
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
550
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp