fodergäst?

Sv: fodergäst?

Personligen tycker jag gäster som stannar för länge är en pina, så jag satsar på KORT hållbarhet

Du menar JÄST va? :D

*förlåt, kunde inte låta bli*

Hippos foderjäst bör förbrukas 12 månader efter tillverkningsdatumet.

Sv: foderjäst?

hahaha.. dyslektiker som man är så blir det lätt lite fel i bland :o

självklart menar jag JÄST!:D

oki! Är det nån som vet vad som hände med jästen? när den blir gammal? tänkte mest om den blir farlig att ge..eller om det bara är så att värderna sjunker ?

När foderjästen blir för gammal, förlorar den sina näringsämnen och goda egenskaper som är bra för tarmens normalflora. Riktigt gammal foderjäst kan även bilda otäcka bakterier:bump: (som all gammal mat!)

Om jag hade varit dig hade jag slängt den gamla foderjästen och köpt nu:idea:

/Becka

Jag har ingen foderjäst.. jag är bara nyfiken på hur det blir om den skulle bli gammal.. och när den klassas som gammal..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 241
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka