S

solbacka1

När jag betäckte mitt sto gick jag över till ett känt färdigfoder, då det kändes tryggast och hon och fölet skulle få i sig allt de behövde. Det har känts bra och fölet har utvecklats bra.
Nu när han såldes och gjorde ett foderbyte började han fälla päls och fick b-vitamintillskott då pälsen såg matt ut. Hemma har jag tyckt han varit glansig, förutom på slutet då han dagligen rullat sig i den skånska leran.
Har han haft det det dåligt då han började fälla meddetsamma?
 
Det är nog många faktorer som spelar in. Framför allt den nya miljön och nytt foder. Det kan även va så att de har lite varmare i stallet. Några av våra hästar har redan börjat fälla. Har du inte möjlighet att hälsa på så slipper du oroa dig. Du kan ju även tipsa om att B vita min är bra vid fällning.
Lycka till
/M
 
Han har det mycket bra hos sina nya ägare (som jag kommer att hålla kontakt med) och jag har hälsat på, han har fått b-vitamin där.
Det jag är bekymrad över är om han inte fick i sig det han behövde när han bodde hos mig. Han är dock en välutvecklad häst.

Kommer ev. att avla fler gånger på henne och då vill jag känna mig trygg när det gäller fodret, och ge fölet en bra start i livet.
 
Jag tror inte du skall vara orolig. Jag har alltid hört att hästar som mår bra och utfodras rätt skall börja fälla tidigt på året. Det betyder att de reagerar rätt och börjar fälla när dagarna blir ljusare. Alla mina började fälla i slutet av januari. Har han fått b-vitamin också så är väl det extra bra. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 536
Senast: mackan
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 133
Senast: ako
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 356
Senast: sandrafors
·
Hästvård Mitt sto har nu varit hängig några dagar, hon går långsamt, hänger med huvet, ser trött och sliten ut rent ut sagt, det syns även på...
Svar
16
· Visningar
1 846
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp