Foderbord!

Fillifjonkan

Trådstartare
Mina hästar ska gå på lösdrift och jag vill skaffa någon typ av foderbord så att det inte blir så mycket spill. Helst vill jag köpa en slags bryggeriemballage som jag ska bygga om men bryggeriet här har tyvärr inte sådana. Har ni några smarta lösningar på foderbord som man antingen kan bygga eller köpa för en inte alltför dyr penning?
Jag vill inte ha ett foderbord som är högt upp så det blir onaturlig ätställning för hästarna.

Sv: Foderbord!

Jag körde till den lokala lådfabriken och bad dem snickra ihop två stycken potatislådor. De fungerar hur bra som helst!

Immer

Jag har en såndär "bur" med tak och skydd på halva sidan. Den fungerar bra, mycket bättre än pall och krage.

Såg en budjet lösning i en hage jag körde förbi. Ska försöka förklara hur det såg ut. Det var fyra kraftigare stolpar typ tunnare telefonstolpe som stod i en kvadrat. Mellan stolparna på halvhöjd satt en skiva och ovanför skivan hade de spänt en presenning vars hörnor gick upp vid stolparna vilket gjorde att allt hö samlades i mitten. Vet inte om det är en lösning som funkar men nog inte så svår att göra. Ber om ursäkt för jag är dålig på att förklara.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?