Foderallergi??!

Cdbl88

Trådstartare
Hjälp mig, någon som haft en häst som påvisats sig ha foderallergi?
Hur har det urartat sig för er, jag har sökt på internet och det kan vara allt.

(Hästen är avmaskad och han började klia svansen så fort han får tillfälle i boxen.)

Har gett KRAFFT Müsli Grön förut som fungerat bra och
nu sedan ca 1 vecka tillbaka har han ätit HIPPO Grow Alfa Müsli..
Vad finns det för skillnad i de fodertyperna som kan utlösa allergi?

Eller finns där några andra ideer om vad det kan vara...
 
Jag har haft en häst som var allergisk mot lusern. Dock reagerade han inte genom klåda utan betydligt kraftigare reaktion (svullnad, hög feber, svettningar mm. mm. mm.) Ja har aldrig varit med om någon särskild klåd-reaktion, men det kanske händer också ibland :p
 
Jag har själv eksem (vilket det låter som att din häst har, kan bero på knottexplosionen senaste veckorna) och märker att det blir sämre om jag äter för mycket socker. Muslin innehåller en hel del socker och även mycket stärkelse. Hippo hittar jag inget om..
Men som sagt, jag tycker det låter som eksem. Kom det i samband med avmaskningen?
Avmaskning kan trigga allergiska reaktioner.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ger endast kraftfoder en gång om dagen pga att det är smidigast för mig att ge i samband med insläpp samt att jag tidigare endast...
Svar
6
· Visningar
1 687
Senast: axel
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 365
Senast: Och_Aye
·
K
Foder & Strö Min häst äter just nu samma mat som han brukar äta hos förra ägare men nu kändes att krafft groov som han äter nu är inte ok för han...
Svar
7
· Visningar
2 955
Senast: Fellow04
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp