Foderallergi!! Torka fisk??

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Var till vet igår och det är troligtvis foderallergi min Zorro har. :(

Har klåda, pälsavfall, öroninflammation mm som han haft av och till under hela sitt liv (8 år), men de senaste månaderna har det verkligen blossat upp. Vet gav en b vitamin injektion och en kortisoninjektion samt kortison tabletter och tabletter mot klåda samt örondroppar.

Ska enbart få äta ris och fisk nu under tre veckor för att verkligen bryta detta. Helt ok, även om det kommer bli tufft... :crazy: Han är ju "van" att få godis som belöning när han varit duktig och nu då...? Kan man torka fisk på nåt vis eller göra på annat sätt så man kan ha det med sig som godis på promenaden??

Sv: Foderallergi!! Torka fisk??

Det finns ju torkad fisk som godis att köpa i affären, dock kanske det är "säkrare" att göra själv så man vet vad som "är i"?

Om det är ok (fråga veterinären) så kanske du kan ge typ morötter eller nått som godis? En del hundar gillar sånt skarpt :)

Sv: Foderallergi!! Torka fisk??

Det går jättebra.
Var försiktig när du köper frusen fisk, det är en massa märken med konserveringsmedel....

Du kan prova att koka risottoris och fisk, se till att det blir riktigt kladdigt.
Rulla till små bollar och platta till, sprid ut över en ungsplåt, in i ugnen på 80grader tills dom är stenhårda.

Annrs kan du köpa fileer och in i ugnen på låg värme tills dom är torra, sen är det bara att bryta i små bitar!

hoppas att ni kommer till rätta med problemen!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka