Sv: Foder?

Vi ger vår Eukanubas valpfoder och hon fungerar toppen på det, har dock hört flera valpar som blivit dåliga i magen av Eukanuba.

Eukanuba, är sämst på min hund. Har även testar Precept och hills på henne. Hills har jag nu, hon är fin i magen och pälsen.

:)

*KL*
Jag har testa de mesta men det som funkar bäst på min tik som är mkt kräsen o har svårt för att gå upp i vikt Hon får Doggy professional extra o det älskar hon.. Har testa andra dyra märken men det har ej funkar.. Hon är 3 år nu

Prova dig fram till vad som passar din hund bäst. Våra funkar bäst på Purina Pro Plan.

Royal funkade sämst på min hund, nu äter hon Euakanuba och fungerar hyfsat på det men ska byta till Standardt då jag tror att det kan funka bättre på henne och jag gärna vill slippa alla onödiga spannmål.

Har själv nyligen bytt foder till valpis, från NN till RC schäfer. Hittills verkar det fungera utmärkt, valpis äter med mkt god aptit och är välmående och fin (med det har han visserligen Alltid varit). Men avföringen har aldrig sett bättre ut.

Så RC får en
a040.gif
från mig.

Senast ändrad:

Mina äter Royal Canin. De är fina i hull och päls och har bra med energi.
Jag tycker RC är ett mycket bra foder.

Vi säljer alla fodrena i våran butik och den som går bäst är Royal Canin. Därefter kommer Hills och sist Eukanuba. Dock börjar Eukanuba klättra då fler och fler inser att det är ett jäkligt bra foder som inte är spannmålsbaserat som tex. Hills är.

Vi har haft många andra foder som näms i tråden och vi har fått kasta det mesta för att datumen har gått ut, ingen har velat haft dem.

Jag själv har Eukanuba till min tjej och hon funkar jättefint på det.

Det som fungerar bäst för din hund. Om den är bra i hull, päls och mage så är det ett bra foder.
Om man räknar på fodrena så är oftast Hills det som ligger närmast idealet.

Axess, the one and only. :D
Ger fantastiskt fin päls, en frisk och pigg hund, inga färgämnen, och är det enda som får min hunds känsliga mage att fungera klockrent.

Hallafoder!
En väninna till mig har ett hundpensionat och lade märke till att vissa hundar hade så blank päls och bajsade små högar ist f jätteblaffor. Hon frågade vad ägarna gav för foder och fick veta att det var Hallafoder.
Så nu ger både hon och jag våra hundar detta, och jag måste säga att det fungerar superbra!!

Eukanuba blev min hund knepig i magen av, Hills fungerade ett tag innan han ratade det helt, RC har jag inte provat.

Han får Husse-foder nu, det går ner med god aptit, magen är fin och som en liten bonus är det billigare än andra 15-kilossäckar.

Min hund har ätit Hills sen vi fick hem honom.

Jag tycker att det är bra att det finns många olika sorters foder inom det märke man väljer så man bara kan gå över till vuxen o sen senior osv.

Hills har ju även "receptbelagt" foder om det nån gång skulle behövas... Det har min behövt för magen ett par omgångar och då blir inte omställningen så stor...

efter att ha varit igar hos veterinaren, med mina valpar som har diarre/fiser otroligt mkt/daliga magar/blod diarre etc, sa sa min veterinar att han tror att boven ar DELvis att jag fodrar med Eukanuba.

Han sa att han vet otroligt manga hundar vars magar inte klarar av det.
nu gav han mig hills o sa att det ska forbattra min situation.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
683
Senast: Hawaii
·
Hundhälsa Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så...
Svar
4
· Visningar
557
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Troll
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 832
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka