J
JenniferH
Hej!
Jag skulle behöva lite foderråd.
Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min per dag, och hopptränas regelbundet 1 dag i veckan.
Han har väldigt svårt för att lägga på sig i hullet och musklerna.
Han äter per dag:
Ca 13 kg hö (Har ingen analys på höt)
2,25 kg Krafft Groov 125
1,5 kg Lusernpellets
2 dl Olja
Sen lite övriga fodertillskott som har med hovarna och pälsen att göra.
Såhär såg han ut Augusti -09 när jag fick hem honom. Han är lite rundare nu men fortfarande insjunken vid halsen och på rumpan.
Jag har kollat honom och han har inte mask, och han mår utmärkt i övrigt.
Han fick Korn förut men det verkade bara rinna rätt igenom, sen han fick Lusern har han gått upp mera fast han är fortfarande väldigt tunn. Jag fick råd att ge honom Soja, ska jag byta ut någonting mot Sojan då eller ska jag ge det också? Kan för mycket protein vara farligt eller dåligt på något sätt?
Är det någon som har något annat förslag på foder?
Tacksam för svar! Mvh Jennifer
Jag skulle behöva lite foderråd.
Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min per dag, och hopptränas regelbundet 1 dag i veckan.
Han har väldigt svårt för att lägga på sig i hullet och musklerna.
Han äter per dag:
Ca 13 kg hö (Har ingen analys på höt)
2,25 kg Krafft Groov 125
1,5 kg Lusernpellets
2 dl Olja
Sen lite övriga fodertillskott som har med hovarna och pälsen att göra.
Såhär såg han ut Augusti -09 när jag fick hem honom. Han är lite rundare nu men fortfarande insjunken vid halsen och på rumpan.
Jag har kollat honom och han har inte mask, och han mår utmärkt i övrigt.
Han fick Korn förut men det verkade bara rinna rätt igenom, sen han fick Lusern har han gått upp mera fast han är fortfarande väldigt tunn. Jag fick råd att ge honom Soja, ska jag byta ut någonting mot Sojan då eller ska jag ge det också? Kan för mycket protein vara farligt eller dåligt på något sätt?
Är det någon som har något annat förslag på foder?
Tacksam för svar! Mvh Jennifer