Foder till lättfödd, dock mycket hungrig kattherre

Egonson_

Trådstartare
Behöver kostråd till stor katt, hankastrat, 5 år gammal. Kommer att vara innekatt i vinter och rör sig måttligt ;) Han är en hungrig kille, och är olidligt enerverande om han inte får tillräckligt mättande foder.. ;)

Torrisar brukar gå bort då han blir fort tjock av det, om jag inte lyckas hitta en bra sort där han kan få tillräcklig mängd men inte så mycket energi..

Färskfoder (tänker färdigt fryst sådant i så fall)? Blötfoder? Hur gör ni med mycket hungriga, men lättfödda katter?

Blötmat, enbart. Jag har aldrig lyckats hålla en lättfödd katt smal på torrfoder, men blötmat har de kunnat ha fri tillgång till allihop. Mina får Bozita pga att de har bland det bästa innehållet jag hittat, och vettigt pris.

Än finns nog inga färdiga färskfoder som är fullfoder, men jag tror det kommer släppas snart. @Sol har bättre koll på sånt.

Blötmat är bra. Även färskfoder funkar, men marknaden ser sådär ut på kattsidan idag. Det är egentligen bara Emmzo som har färskfoder till katt (helfoder) och med usel smältbarhet på proteinet. MUSH lanserar en serie helfoder i höst. Jag har inget exakt datum men i oktober kanske.

Annars är ju MJAU och Bozita bra blötmat.

Blötmat, enbart. Jag har aldrig lyckats hålla en lättfödd katt smal på torrfoder, men blötmat har de kunnat ha fri tillgång till allihop. Mina får Bozita pga att de har bland det bästa innehållet jag hittat, och vettigt pris.

Än finns nog inga färdiga färskfoder som är fullfoder, men jag tror det kommer släppas snart. @Sol har bättre koll på sånt.

Hur många burkar/förpackningar avverkar dina på en månad? :) Så jag har ett hum om hur mycket jag ska beställa om mina ska få blötmat helt! Mina är rätt så runda :angel: Får blötmat på morgonen och lite torrmat på kvällen.

Hur många burkar/förpackningar avverkar dina på en månad? :) Så jag har ett hum om hur mycket jag ska beställa om mina ska få blötmat helt! Mina är rätt så runda :angel: Får blötmat på morgonen och lite torrmat på kvällen.

Mina 2,3 (en äter mestadels torrfoder och får fortsätta med det eftersom hon bli för tunn annars) äter en knapp tetra om dagen. De är dock relativt små (honorna väger ca 3 kg och hanen 4,5 inkl kalaskula).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 343
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar