Foder till kattungar

Zondell

Trådstartare
Har två berårande fina kattungar. :love: Lekfulla, tillgivna, växer och äter mycket bra.

Köpte dyra kattfodret i djuraffären och undrar om det egentligen spelar så stor roll? Verkar som att billiga fodret i mataffären innehåller samma mängd engergi och protein.

Övertyga mig om hur jag skall göra när "fina säcken" är slut :confused:

Sv: Foder till kattungar

Jag tycker du ska satsa på blötmat. Mjaus och Bozitas och sen komplettera med ett bra torrfoder. Mjaus torrfoder duger eller annars Eukanuba och/eller Orijen.

De äter Iams kitten idag. Torrfoder. Ibland lite filmjölk, leverpastej eller annat som är nyttigt/gott. Har inte fått några argument för det ena eller andra här. Lutar åt att vi fortsätter med dyra kattmaten för jag tror det lönar sig i längden. Vågar helt enkelt inte köpa något billigt för jag tror de ska tycka det är äckligt/bli dåliga i magen/bajsa mer/få sämre päls etc

Blötfoder är rent näringsmässigt ett mycket bättre foder än torrfodret, hur dyrt det än är. Självklart gör alla som de vill och det som de anser vara bäst men i mina ögon är katter karnivorer och bör äta mat anpassad för detta. Med andra ord det som Sol skriver, animalier. Hög protein- och fetthalt och vätska i maten, inte enkom bredvid.

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 338
Senast: calm
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·
Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 491
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar