Foder till en gammal ponny

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Dinora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 882
D

Dinora

Jag har en shettisvalack på lite över 30 år som under alla år hållit hullet fint med lusern, havrekross och mineraler samt fri tillgång på hö. Nu under vintern som var började han falla ur. Det har med åldern att göra, givetvis men det borde finnas någon annan mat att ge med mera fett i? Har ni några tips? Han har fått olja i maten sista tiden men det vill inte bita på honom. Tacksam för alla tips! Han har förresten mycket fina tänder för sin ålder och har inga problem att äta hård mat som pellets osv.

Sv: Foder till en gammal ponny

han behövver både fett och proteiner, ge lusern med olja på är mitt tips
blöt gärna upp lusernpellets, det kan ju vara så att hans tänder har hunnit bli sämre sedan senast de kollades...

Sv: Foder till en gammal ponny

Tacksam för alla tips! Han har förresten mycket fina tänder för sin ålder och har inga problem att äta hård mat som pellets osv.

Fast det är ju onödigt att slita på tänderna i onödan när de är så pass gamla, så om du inte blöter fodret nu så tycker jag du ska börja göra det :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 997
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 290
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 759
Senast: lovehorses
·
Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 501
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka