Foder till avvant föl

R

romea81

Hejsan! Jag undrar hur/med vad ni utfodrar era avvanda föl med vid höstkanten? Än är mitt föl enbart 3 mån, men jag funderar på vad jag ska ge honom när han kommer hem från betet och sen slutat dia.. Tips?

Sv: Foder till avvant föl

Jag ger fri tillgång på tidigt skördat hö med höga värden, både energi och protein (gärna en kvot på 8-10) och sen lite havre och Krafft Breed. Skulle det behövas ännu mer proteiner så ger jag Krafft Protein.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka