Foder som höjer immunförsvar

mackan

Trådstartare
Vad kan man ge som så mycket som möjligt har effekt på att höja immunförsvaret? Jag har ett fullblod som är väldigt känsligt och så fort han får ett sår svullnar osv, tar lång tid att läka även småsår även om han aldrig blir halt osv så är det ändå mycket tycker jag att bli svullen för minsta lilla... någon påpekade att han kanske har dåligt immunförsvar, även om jag förstått att många tydligen har samma problem med just sina fullblod. Undrar om det finns något foder som drastiskt påverkar immunförsvaret som man kan testa?
Han står för övrigt på en bra foderstat och är rund, musklad, blank och go.

Sv: Foder som höjer immunförsvar

Inte nått foder....
Men vitlök stärker immunförsvaret.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 855
Senast: Cut3Leo
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 386
Senast: Och_Aye
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp av kunniga foderstats beräknings människor nu. har fått hö analysen och har massor med frågor efter att ha...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Jessica
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar