Foder som höjer immunförsvar

mackan

Trådstartare
Vad kan man ge som så mycket som möjligt har effekt på att höja immunförsvaret? Jag har ett fullblod som är väldigt känsligt och så fort han får ett sår svullnar osv, tar lång tid att läka även småsår även om han aldrig blir halt osv så är det ändå mycket tycker jag att bli svullen för minsta lilla... någon påpekade att han kanske har dåligt immunförsvar, även om jag förstått att många tydligen har samma problem med just sina fullblod. Undrar om det finns något foder som drastiskt påverkar immunförsvaret som man kan testa?
Han står för övrigt på en bra foderstat och är rund, musklad, blank och go.
 
Sv: Foder som höjer immunförsvar

Inte nått foder....
Men vitlök stärker immunförsvaret.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 568
Senast: super
·
Hästvård Bakrundsinformation Swb valack född 2000, ingen skade eller sjukdomshistoria bortsett från känsliga hovar och några hovbölder...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 420
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 671
Senast: Dornes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp