Tillskott av magnesium fungerade i allafall klockrent på vår häst när han plötsligt började se spöken i vartenda hörn från att varit världens snällaste.Jag tror verkligen inte på det här med massor tillskott för att lösa problem. Det är alltid något annat som är bakom "problemen" även om det inte är en problemhäst. Vissa hästar har smärta, men i många lägen handlar det om träning och relationen, vissa hästar är mer känsliga, men dom kan bli tryggare vid rätt träning. Om man vill lösa problemen så hade jag undersökt saken, många hästfolk vill inte se över sina metoder eller träning (nu säger jag inte det är så för dig, men bara en attityd jag stött på många gånger), "för dom vet bäst" men där finns absolut hjälp att få, men då måste man vara villig att se över "sig själv" så att säga. Har själv fått tänka om massor med min förre häst och många av våra problem va smärtor eller jag som inte hade rätt kunskap, så gjorde fel, fast jag hade haft hästen innan, ridit in hästar och ridit sedan barnsben. Kanske mitt inlägg inte är "intressant" men då är det bara att "hoppa över det"
Var inga problem i ridningen utan bara att ta sig från stallet till ridhuset/banan/hagen.
Efter ett par dagar var han tillbaka till sitt vanliga jag igen.