foder i kg??

K

keaton

hallå hallå.. är d nån som vet var man kan få reda på hur mkt olika foder är i KG??
nån webb sida lr nå?? tacksam för svar!! ha en bra påsk :banana:
 
Med en våg! :)

Om det är näringsinnehåll per kg du menar så står det t ex på fodersäckarna om det är ett fullfoder. Nina83 här på forumet har också en fin sida med näringstabeller.
 
Tex havre väger pga kvaliten olika så du måste nog tyvärr väga själv.
 
Det finns jättebra vågar både på Ikea och på Rusta där det följer med en liten skål man kan använda men man kan även ställa en vanlig hink på om man vill väga foder av större kvantitet(tex lucern). :idea:
 
En fråga ?

Är Rusta och Ikeas vågar digitala ?? Min är pajj och jag vägrar köpa annat än en digital...men alla jag kollat på är ju ej digital..är så svårt att se tycker jag då det är vanlig våg-visare...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 179
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 757
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 028
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 516
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp