Foder häst

J

jannesson77

Jag hade tänkt lämna ut min häst på foder, hur ska man göra då??Var hittar man ett foderavtal?? Vad är det viktigaste att tänka på??

Tack på förhand

Sv: Foder häst

Jag har själv en häst på foder. Du kan oftast hitta färdiga fodervärdsavtal på ridsportsaffärer. Skaffar man ett sådant täcker det mycket tycker jag.
Det jag tycker är viktigt är att man har gjort en ordentlig veterinärbesiktning innan hästen åker från dig. Att man redan innan bestämmer vem som ska betala vad om tex utrustning behöver bytas m.m. Sedan skrev vi in att om pållan tex skulle bli halt i början av fodervärdstiden skulle ägaren ta kostnaderna då det nog härör från tiden innan mig.
Man kan skriva mycket men vet.bes. tycker jag är urviktigt!

Sv: Foder häst

Fodervärdsavtal brukar även finnas på Lantmännen/Grodden/Granngården

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama