Foder efter Hills S/D ?

Mynta2

Trådstartare
Vad väljer jag för foder efter att ena honan ätit Hills S/D ? Finns ju bara att köpa hos veterinären, och det kan bli lite knepigt emellanåt att göra det regelbundet. Hon har kristaller just nu (har fått behandling samt ska äta S/D ett litet tag för att lösa upp).

Men sen måste det ju finnas något snarlikt som Hills gör till sådana katter. Dvs något förebyggande så kristallerna ej återkommer. Vad köper jag då för Hills märke ? Eller behöver ju inte vara just Hills, bara något som är förebyggande och bra för henne samt inget som gör katter urfeta. Jag har ju en annan katt med, och hon behöver inte direkt feta på sig mer. Kollade Hills sida, men den var ju urkrånglig och gav mig inte direkt svart/vitt. Så jag lessnade att kolla där.

Hon hade kristaller för nästan 1 års sedan med...och det beror väl på fodret ( kanske stress med...hon är extremt stresskänslig, men säkert mest fodret jag gav (mjau torrfoder). Så nu ska det bli ordning och reda. Men vad ska jag köpa efter S/D fodret ?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 386
Katthälsa Har en katt som börjar bli till åren (11 år), och som börjar bli lite väl smal. Tänker att första steget är att byta foder för att se...
Svar
6
· Visningar
1 114
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp