Foder åringar

alethe

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på hur ni alla härliga människor här utfodrar era åringar. Vad ätet era små liv där ute :)

Min åring har sedan han föddes haft fri tillgång på grovfoder med bra värden, kvot 10 om jag minns rätt. Utöver det så har han fått litegrann krafftfoder, ca ett kg i dygnet på det mästa.

Just nu går han dock på bete och får inget utöver graset, förutom salt. :)

Beroende på vilka värden vårt grovfoder håller så får dom fri tillgång plus ev tillskott. De som varit här i vinter har klarat sig mycket bra på grovfoder och mineraltillskott. Nu går samtliga på bete och klarar sig bra på det.

Min lilla haflinger får lite uppblött krafft pluss protein och miner röd. Samma som han ätit hela vintern för det passade till höets analysvärden, har samma hö nu nattetid men har dragit ner mängden krafft eftersom han går på gräs :) fin i hullet! Han har såklart saltsten också.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: tara
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 442
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama