Födelsemärke?

Dumpey

Trådstartare
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Jag gick och kollade några märken på ryggen hos läkaren då flera kompisar reagerat när vi var på stranden. Då får du ett riktigt svar, annars kan du googla och jämföra med bilder på nätet.

Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Det man brukar säga är väl att kolla upp dem man är orolig för och som ändrat färg, form eller är asymmetriska. Är du orolig så alltid bra att beställa tid på vc för en koll. Skulle det vara något med märket är det ju alltid bättre med tidig upptäckt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: MML
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar