Födelsedagspresent-Hjälp!

SiZo

Trådstartare
Jag vet precis vad jag ska köpa, men inte vad det heter eller vart det finns. Förut fanns det på mitt citygross, men nu hittar jag det inte!

Hursomhelst, det finns ju såna där rullar med "tejp" som man drar över kläderna för att få bort tex hundhår och sånt. Den varianten är ju inte vidare miljövänlig egentligen.

Och eftersom hon värnar mkt om miljön och har en långhårig schäfer så tänkte jag köpa en sådan som ovan, men i nåt såntdär gummi matrial, som man kan använda hur många ggr som helst.

Vet ni kära bukare vad det heter, eller kanske tillomed vart det finns?

Ja en sån är det nog! Nu ska man bara hitta den där den går att beställa med :D

Den varianten var dock bara 10 cm lång, jag tror att den behöver vara en ganska bra bit längre för att det ska vara effektivt, eller vad tror du?

Om själva "rulledelen" är 10 cm så är den som på en vanlig tejp-variant :) Dock kanske svårt att veta om det är hela eller bara rullen.

Hoppas du hittar en site att beställa på! :)

Jag vet precis vad jag ska köpa, men inte vad det heter eller vart det finns. Förut fanns det på mitt citygross, men nu hittar jag det inte!

Hursomhelst, det finns ju såna där rullar med "tejp" som man drar över kläderna för att få bort tex hundhår och sånt. Den varianten är ju inte vidare miljövänlig egentligen.

Och eftersom hon värnar mkt om miljön och har en långhårig schäfer så tänkte jag köpa en sådan som ovan, men i nåt såntdär gummi matrial, som man kan använda hur många ggr som helst.

Vet ni kära bukare vad det heter, eller kanske tillomed vart det finns?

Klädvårdsrulle heter det å mitt jobb (ÖoB), men det är en i plast och själva hylsan är ca 10 cm och utbytbar (minns inte om det är 3 eller 5 m klisterremsa).

@kimmis87 Det finns borstar också, som inte rullar men som är väldigt bra. De finns både små och praktiska och väldigt exklusiva. Och de helt klart mer miljövänliga än rullarna :)

Googla klädborste så ser du hur de kan se ut :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilken rörig titel... men men. Jag är rätt kass på detta med foder så jag behöver lite hjälp för att "förstå mig på" ett foder som...
Svar
17
· Visningar
9 254
Övr. Barn Kläder till barn är gjorda efter en mall..smala barn, jag har ett långt och kraftigt, med mage. Till dessa verkar inte finnas mycket att...
Svar
13
· Visningar
2 516
Senast: kima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama