Vilka härliga hagar alltså! Där lär han ha det brahttps://www.instagram.com/p/CO0YaoLhxyv/?igshid=vdavmp7arjm1
Betessläpp idag Han ska stå i ett naturreservat hela sommaren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka härliga hagar alltså! Där lär han ha det brahttps://www.instagram.com/p/CO0YaoLhxyv/?igshid=vdavmp7arjm1
Betessläpp idag Han ska stå i ett naturreservat hela sommaren
Jag vill också ha berg i mina bakgrunderBlev inte så mycket gjort med Lilla-A, hennes mamma fölade bara ett par dagar efter att jag tog hem henne, så nu har hon åkt tillbaks till sina unghästkompisar igen. Men kan bjuda på en liten bild från deras "betessläpp" på invänjingsbetet i dag. Min är då den mörkbruna längst fram i bilden.
Hur går det med Julius? Är han okej med boxvilan?Julius skadade sig igår, så från paradiset till boxvila! Fick köra ”hem” honom då det ännu inte finns boxar på betet och jag har 40 min enkel väg, ska tempa morgon och kväll. Ville inte lägga det på stallägaren även om hon säkert skulle ha ställt upp!
Han fick en sjukhage i alla fall! Han är förvånandsvärt lugn, det är skönt, kände mig lite orolig först att han skulle tycka att sjukhagen var för liten! Flyttar den lite varje dag så han har lite gräs att äta.Hur går det med Julius? Är han okej med boxvilan?
Stackars! Så trist att det skulle bli sådär!Veterinären var ute idag! Minst två till tre veckors boxvila, kommer bli en del svallkött… Hon tog bort alla stygn idag! Blöder en hel del, blev blodbad på stallgången än så länge är han lugn i box/sjukhage. Hoppas det håller i sig! Snart två veckor i husarrest…
Ja det var inge roligt, men som veterinären sa idag så är det tur i oturen, hade skadan skett några cm längre ner så hade knäet kunnat ta rejält med stryk, med leder och så! Nu är det ju ”bara” en sårskada!Stackars! Så trist att det skulle bli sådär!
Tur han verkar vara av rätta virket
Hoppas det läker så fint det går.Ja det var inge roligt, men som veterinären sa idag så är det tur i oturen, hade skadan skett några cm längre ner så hade knäet kunnat ta rejält med stryk, med leder och så! Nu är det ju ”bara” en sårskada!