Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Tänkte i dag åka och handla eftersom min kyl inte är så uppfostrad så den fyller sig själv... Vid affären kommer jag på att jag inte har någon femma eller tia eller ens mynt, så jag tänkte att vadå, det går säkert bra att ta 2 åringen i handen så får 3 åringen gå bredvid och vara "en stor kille" som han pratar så mycket om. Tog två korgar, gav den ena till äldsta killen och han blev stolt som en tupp! Tänkte att det här gå ju bra...men efter en stund fick 2 åringen nog och vägrade samarbeta, han böjde på benen och kunde inte gå eller stå själv och korgen blev för tung så äldsta sonen vill itne bära mer så jag släppte den yngstas hand och sa att jag tänker minsann gå nu och gick. Han struntade fullständigt i det, så efter en bit sa jag till äldsta sonen att stanna vid korgarna och hämtade den yngsta. Så här händer det några gånger och varje gång jag bad 3 åringen stanna så gjorde han det ( som den mycket väluppfostrade pojken han är:angel: ). Mycket släp och hämtande senare var vi vid kassorna och jag försökte lägga upp varor samtidigt som 2 åringen försökte plocka saker från hyllor och i en annans korg ( jag är ju inte den så jag säger klart och tydligt ifrån till mina barn när de går över gränsen...)och 3 åringen hindrade honom. Så får man verkligen itne göra sa han! :D Upp med alla varorna, betala, packa ner och släpa ut två kassar och två ungar....

Kassören var förstående och sa att min äldsta kille var duktig och att det egentligen inte är lätt för godis och allt ligger ju precis vid kassorna.

Men.....helt ärligt så tänker jag itne skippa kundvagn hädanefter.....eller barnvagn med sele :D:D Och faktiskt blev jag mycket imponerad över min äldsta son, SÅ duktig han var och han blev verkligen glad över berömmet och ansvaret att hålla filerna jag köpte till dem :D:D

Nå...fler saker man itne ska göra med barn som ni har fått lära er?
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

hmm....Jag har suttit och funderat..men kom inte på något..För Felicia har alltid vart så duktig och hon har alltid vart tvungen att följa med mig överallt när man är ensamstående mamma...:banana:
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Och det skulle inte vara krångligare med mer än ett barn som kräver uppmärksamhet, promenerar iväg åt olika håll etc?
Jag hade inga, och har inga problem när bara ett av barnen är med, men när de är två *pust* är det lite krångligt. Och jag går inte in på affärer när alla tre är med:angel:

Enya, det finns nog massor jag undviker när barnen är med. Men framförallt är det nog att handla :angel: Det är för nervpåfrestande, dessutom behöver man ögon i nacken och fler armar:D
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

300hk skrev:
hmm....Jag har suttit och funderat..men kom inte på något..För Felicia har alltid vart så duktig och hon har alltid vart tvungen att följa med mig överallt när man är ensamstående mamma...:banana:
Jag är nybliven ensamstående förälder.
Jag har flera gånger även när deras pappa levde haft med dem båda när jag handlat, men då i kundvagn eller barnvagn. De har även båda följt med till bvc eller andra ställen, både då och nu.
Det var inte jobbigt varken då eller nu att ha med dem, men nu hade jag ju ingen kundvagn, för jag trodde de skulle klara det i alla fall. Nu lärde jag mig att yngsta sonen INTE riktigt klarar det ännu.

För övrigt har jag aldrig problem med att ha med ETT barn, men i dag kom jag på att två barn, två korgar, men endast två armar var ingen bra kombination. :D
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

frukanon skrev:
Och det skulle inte vara krångligare med mer än ett barn som kräver uppmärksamhet, promenerar iväg åt olika håll etc?
Jag hade inga, och har inga problem när bara ett av barnen är med, men när de är två *pust* är det lite krångligt. Och jag går inte in på affärer när alla tre är med:angel:

Enya, det finns nog massor jag undviker när barnen är med. Men framförallt är det nog att handla :angel: Det är för nervpåfrestande, dessutom behöver man ögon i nacken och fler armar:D
Fniss! :D
Det var verkligen en pärs, men ändå ganska kul för äldsta sonen var en riktigt duktig liten kille, sa jag stanna så stannade han genast:love:
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

De små vagnarna är super! Bara barnet har lite koll och inte tror att det är en rallybil :angel: :D

Att bara ha ETT barn med sig är en dröm, som att vara själv nästan. Oavsett om det är den lilla eller stora. Två barn är vardag...
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

hehe, känner så väl igen det där:p
När Jonas var mindre, när han lärt sig att gå lärde jag mig efter några gångers tokletande att sätta på honm ett flexikoppel:idea: Han försvann vart vi än gick.
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Jag har slutat gå på restaurang med min 2½åriga dotter, om det inte gäller en snabb fika på ett barnvänligt ställe eller på kvarterspizzerian.

Mest för att man själv inte får en gnuttas lugn och ro men även för att inte alla andra gäster ska behöva stå ut med en 2½åring som vägrar att sitta stilla i längre än en 10-15min.

Storhandla gör jag definitivt inte själv om dottern är med, men det går om både sambon och jag är med så en av oss kan roa henne :) Men jag kan handla i lokala mataffären om man ska ha lite färre saker :)
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Ja, det är inte så lätt :crazy: Jag har tre barn men det brukar *peppar, peppar* gå bra att handla med dem. Det är väl i så fall den minsta som kan "flippa" lite när vi är i affären. Men det är mest att han brukar köra lite rally med den lilla vagnen han brukar få ha. Det är ju inte så kul om han skulle köra på någon! :o Det har aldrig hänt men jag är lite orolig varje gång, jag tror inte att det är så skönt att få hälsenorna kapade av en unge med en liten kundvagn!
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

:)

Tips! I många större butiker där det finns en informationsdisk kan man be att få en sån där plastgrej el dyl som är stor som en tio- eller femkrona till kundvagnen.
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Jag undviker att gå på IKEA när jag har sonen med mig för det tar sån tid och på slutet så tappar han tålamodet och tappar benen etc

När Prosit satt i rullstol så gick det super att ha med honom, han knuffade glatt rullstol under översikt av mig :D
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

men på IKEA finns det ju bollhav att lämna in dom på :angel:
(Robin älskar IKEAs bollhav) annars brukar vi ta en kundvagn som han sitter i och mutar med något (handla chipspåse om det är fredag el. lördag, lova varmkorv om vi är på IKEA osv....)
 
Senast ändrad:
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Haha tyvärr tar de inte barn under tre år :o egentligen tur det för då har sambon kommit på den perfekta ideen att han ska lämna in dottern där och ta en heldag ledigt :o ;)
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

Mmmm det finns men då måste jag ta med en kompis åt honom annars stannar han inte där och jag tror inte Prosit vill sitta där :D
 
Sv: Fniss! Saker man inte borde göra med barn.....

fast det är först den här sommaren som Robin kommit på att det är kul i bollhavet och nu har han bara tills han är 7 år (nästa sommar) att leka där

jag tror det är 1 el 2 timmars maxtid och man måste givetvis vara kvar på varuhuset :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 879
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 439
Senast: Destiny_D
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 681
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp