Flytta ut kaniner-tips och råd

A

apollo1

Hej!

Jag ska flytta och kommer att behöva flytta ut mina kaniner på balkongen så nu vill jag ha lite tips, råd och ideér från er alla!

Nu bor dom i ett eget rum och turas om att vara ute på golvet och springa, när dom inte är ute har dom en rymlig bur att vara i så dom har ganska mycket rörelsefrihet så den vill jag inte begränsa mer än vad som är nödvändigt.

Så till första funderingen, detta har varit innekaniner sen jag fick dom och det är ca 3 år sedan, klarar dom att flytta ut då? Självklart kommer jag flytta ut dom i sommar så dom har lång tid att vänja sig och dom kommer ha bra burar osv.

Sen vet jag att vi hade en tråd uppe förut där folk byggde egna burar och så fanns det någon som tipsade om en som byggde specialburar - vet någon vad jag menar?
Jag vill inte bygga själv så jag vill ha tips på någon man kan beställa ifrån och hur jag ska ha burarna?

I och med att balkongen inte kommer att vara särskilt bred så tänkte jag att jag måste ha burar som går uppåt, kan man ha höga två vånungsburar typ till kaniner som dom kan springa upp och ner i så att dom får mycket yta?

Kom med alla förslag hur jag ska ordna detta och inreda burar och balkong på bästa sätt för kaninerna!

Tack!

Sv: Flytta ut kaniner-tips och råd

Ingen som ens har ett råd hur jag kan bygga buren själv?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama